profile affiliates memories refresh follow

disclaimer
about
Hello I'm Aniece Ayna. Currently living in Earth. Stll and forever young.
bold italic strike underline


chatting
let's talking



Dear Diary
archived

  • 1st GiveAway by Anamizu
  • Jamuan Akhir Tahun
  • Dakwah
  • Momotaro
  • I'm A Dead Meat
  • Holiday GiveAway by Sally Samsaiman (Part 4)
  • Mini Lucky Draw Blog XDramaQueen
  • Friend of Mine..
  • Mega Giveaway Anak Merdeka Malaysia
  • Dialog Bayi dengan Allah Sebelum Lahir ke Dunia


  • Nuffnang
    kaching



    Arigatou
    big clap
    Template & design was made by Adam Faiz.
    Editting by Aniece Ayna Thanks to Michiko for the basecode, & Wanaseobyfor the useful tuto and colourful backgrounds.Please,do not remove the credit.tQ



    Takda topic..Just wanna rite it

    Tuesday, February 17, 2015 @ 5:28 PM | 0 Comment [s]

    \Assalamualaikum/

    Okay, lama nya tak usik blog ni hahaha :P Dah 2015 dah pun. Alhamdulillah. Masih lagi hidup :D Actually dah malas dah nak ber blogging ni hahahaha tapi sayang nak buang. So, entahlah. Petang ni nak tulis entry. Tetibe rajin en en :P

    First of all, aku nak announce yang maybe aku akan tukar panggilan. Aku akan guna 'aku' je. No more Aina coz, entahlah..ahaks..Okay, back again, sepanjang cuti sekolah yang sangatlah panjang ditambah lagi dengan 1 minggu extra ni, aku rasa aku sangatlah meng-waste masa aku yang tersangatlah free dan tak buzy itu. Sebabnya, dengan masa itu aku boleh guna untuk study tapi aku tak gunakan dengan sebaiknya, kalau ya pun aku tak nak study aku boleh menghafal tapi aku still tak buat malah melagho dengan internet bagai, sibuk sana sibuk sini...Entah apa yang sibuk nye aku pun tak tahu..By the times goes, dah bukak sekolah dah pun...ALAAAAAA!!!


       So, bila dah masuk sekolah ni, umur pun dah meningkat. Dah Form 3 dah..Tak boleh nak memain macam dulu lagi dah, takda nak melagho sana melagho sini..Nak malas-malas dah..TAKDA EH?! Sebab apa? Bukan sebab PT3 tapi sebab aku dah mula faham erti umur untuk aku belajar sekarang ni..Bukannya umur untuk aku bermain lagi dah...Zaman itu sudah berlalu meninggalkan aku dan sekarang adalah masa untuk aku belajar erti hidup ynag sebenar plus hidup berdikari dekat asrama..Bukan setakat tu je, aku juga mula mengerti erti aku sebagai orang Islam ynag dilahirkan di muka bumi Allah ni, banyak cerita pejuang-pejuang Islam yang aku baca, dengar..Tak kisah yang lalu atau yang sekarang ni...Dan aku sering tertanya bagaimana mereka ada kekuatan itu untuk berdakwah dalam usia sebegitu? then, apa pula yang aku buat untuk sumbang pada Islam? Sekurang-kurangnya mereka ada jawapan untuk itu, mereka berdakwah..Aku? Belajar untuk PT3 or Islam?


      Aku tak kisah kalau kau nak kata aku ni skema or ape-ape..Yang aku tahu aku nak mulakan langkah aku dalam menyumbang pada Islam walaupun sedikit.Dan dengan itu , langkah pertama ynag aku kena buat ialah perbaiki solat aku..Hubungn aku dengan Allah..Kalau yang itu berantakan, bagaimana pulak yang lain enn??

    So, aku tak nak ulas panjang-panjang benda tu sebab semua orang tahu enn? Bagaiman nak perbaiki solat, and blah-blah-blah..

      Bencikan aku? Tak suka dengan aku? Sebab suara aku kechik and mudah nyaring? Aku takkisah..CIptaan Allah semua sem[urna..semuanya bersesuaian dengan setiap hambanya..Kau sapa nak ulas macam-macam? hebat sangat ke kalau kau yang ciptakan manusia ni semua..Aku rasa kalau kau mampu pun, takkan sesempurna Allah ynag Maha Sempurna..So, tak payahlah nak ulas macam-macam..Perbaiki diri, ajak orang buat baik, itu lebih baik daripada kau bazirkan air liur kau dengan benda-benda yang langsung tak bawa manfaat pada kau..Jangan pernah merasa diri kau hebat kerana itu hanya kan membawa ke lembah neraka sahaja..Aku tak pandai nak nasihat orang secara depan-depan, aku cuma mampu mendoakan yang terbaik untuk  kau je..


      Stop lah pasal topik tu, aku tak nak leter panjang-panjang..series membazir air liur plus menambah dosa kering je..Deep down inside, aku rasa something, perasaan yang aku tak pernah rasa...yes! Aku nak berubah..Phrase ynag selalu aku ungkap tapi syaitan berjaya menggagalkan rancangan aku yang tulus lagi murni ni..eshh..But it;s okay, aku tak pernah putus asa sebgaiaman aku tak putus asa dalam archery...Yeah! That's me..ape yang aku nka, aku akan cuba gapai dan genggam kuat-kuat..Takkan sekali aku lepaskan selagi mana aku terdaya..So, the main point is aku nak berubah..No matter ho or when..Ade aku kesah?


    So, for the last phrase or pharagraph..Aku rasa, dengan cara aku terima dakwah daripada orang yang aku tak kenal ni dia masuk terus ke lubuk hati aku. Padu weh. In sha Allah, apa yang aku dapat, aku cuba untuk amalkan. Okay, mungkin tu je lah. Assalamualaikum. Konnichiwa :D

    FUTURE
    PAST